SVAR PÅ FRÅGA!

Fick en fråga nyss av Marie!
SVAR: Taaack!! ♥ Bildspelet i dethär inlägget gjorde jag så här!
Jag använde mig av en sida som heter picasion.com HÄR och den är jätte bra!
Sen finns det en annan sida som är nästan likadan som heter gickr.com HÄR men den rekommenderar
jag inte lika mycket eftersom att det står gickr.com nere i hörnet då!
Såhär gör du iaf på picason.com!
1. HÄR går du!
2. När du kommit in dit så ser det ut ungefär såhär:
Då väljer du tre bilder du har sparade på datorn som du kanske t.ex. tagit på photobooth!
VÄLJ TRE BILDER GENOM ATT TRYCKA PÅ "VÄLJ FIL"!
Om du vill ha med fler foton än tre så trycker du bara på "Add one more pictue→" nedanför!
3. Ställ nu in hur stort bildspelet ska vara! Såhär:
Under "size" väljer du storleken då, då!
Då ser det ut såhär:
Jag tryckte på "Advanced..." och valde storleken 450px som är det störsa man kan ha!
4. När du valt storleken så hittar du "speed" åt höger, och där väljer du hur snabbt bilderna ska röra sig!
Såhär:
Jag tog "slow" eftersom att jag ville att ni skulle kunna se bilderna ordentligt innan nästa bild kom fram!
Annars kan man bara ta "normal", "fast", "faster", "slower" eller "advanced", men jag tog som sagt "slow"!
5. När du gjort det är det bara att trycka på "create animation" under och då är det bara att spara den på datorn!
Så här ser det ut:
På "create animation" trycker du!
6. Då ser det ut så här och du måste spara den!
Tryck på "save this animation" under och då är den färdig att användas och sparas som en vanlig bild fast under "hämtade filer" på din dator sen (iaf på en mac)!
Här kommer ett litet ice-breakers bildspel jag gjort åt er för att visa!
I det här bildspelet har jag "size" 400px & "speed" normal!
Det kanske lät complicerat men det är inte alls svårt!
Så jag gjorde den här på denna sida!
HOPPAS NU ATT DU FICK DET SVAR DU VILLE MARIE! ♥
Tack för din fråga!
puss

Jaa, så om ni har frågor så är det bara att fråga mig så ska jag svara så fort ja kan!
♥ Ha det bra babes! ♥

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack så jätte mycket för ditt svar!!!!!!! Fortsätt lägga upp tips dem är jätte bra! Älskarej

2012-04-23 @ 20:02:10
URL: http://ariems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0