SVAR PÅ FRÅGOR!

Under dagen har jag fått två frågor, så här kommer svaren!
FRÅGA 1.
SVAR: Jaa du "en person", om man vill lägga in en videoblogg/videoinlägg så gör man såhär:
1. Först gör du en video på antingen iMovie (rekommenderar), men det går bara om man har en mac,
har du inte en mac så får du använda dig av en hemsida, t.ex. som videofy.me HÄR!
2. När du gjort en video så ska du spara den om du använder en mac (om du behöver hjälp med att kunna spara så är det bara att kommentera så visar jag det med) och använder du videofy.me så går det bara lätt att spara!
Hur som helst måste man iaf ha antingen videofy.me eller youtube-konto (rekommenderar videofy.me)!
När du har ett konto på någon av dom kan du fortsätta:
3. När du sparat videon du gjort så ska du ladda upp den på antingen youtube eller videofy.me! Videofy.me rekommenderar jag eftersom att där kan inte "vem som helst" titta!
Såå, för att då lägga upp videon på bloggen gör du t.ex. såhär:
Tryck på videon!
Då ser det ungefär ut såhär:
Din video, och under kan du skriva något om videon om du vill!
Kopiera nu det som står bredvid videon under "publicerat" ♥
När du kopierat det så får du nu gå in på din bloggsida & gå in på inlägg precis som vanligt!
Sen skriver du det du vill och videon lägger du upp såhär:
Tryck på "HTML" som ser ut såhär:
"HTML"
Tryck där och klistra in det du kopierade, sen kommer videon fram när du tryckt på klar!
FÖRSTOD DU??
Det var svårt att förklara och du kanske inte förstod, om du inte förstod så är det bara att kommentera så ska jag göra en video på hur man gör! ♥ Men hoppas att du förstod!
Du kan också göra videobloggar på mobilen (om du har en iPhone), då laddar du ner "videofyme" på mobilen från app-store (det är en app) där kan du ladda upp videor också! Kommentera om du vill att jag visar!
Tack för din fråga "en person"! ♥
FRÅGA 2.
SVAR: ":)", Ice-breakers köper man i en "butik"/"affär" som heter "American store"!
Den ligger i Torsvik (Stockholm) ganska så nära affären som finns där & danscentret!
HÄR finns en sida där du kan läsa nogrannare om "American store" och vart den finns!
Jag har köpt mina ice-breakers i USA så jag har aldrig vart där för att köpa ice-breakers,
så att jag kan inte helt beskriva hur affären ser ut, men sök bara på "ice-breakers" eller på "american store" på google, eller gå in på denhär sidan så hittar du säkert dit!
Tack för din fråga! ♥

Så det var svaren på frågorna jag fick, tack ":)" & "en person" för era frågor!
Kom ihåg att bara fråga om ni behöver hjälp med något så visar jag!
LOVE YOU READERS!
♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0